Bioetanolis, Etanolis

UAB „KURANA“ gaminami biodegalai – tai bioetanolis arba dehidratuotas etilo alkoholis (DEA), kurio minimali koncentracija yra 99,5 % pagal tūrį, gaminamas iš atsinaujinančios augalinės žaliavos  (grūdų) (žiūr. Kokybės pažymėjimas Nr.1)

Iš bioetanolio gaminami du produktai:

1.  Dehidratuotas ir denatūruotas etilo alkoholis (DDEA) (žiūr. Kokybės pažymėjimas Nr.2)

DEA sumaišius su mineralinės kilmės degalais (benzinu A95) gaunamas dehidratuotas ir denatūruotas etilo alkoholis (DDEA), kuris kaip biologinės kilmės priedas maišomas į benziną. Kiekviename degalinėje pirktame litre benzino įmaišyti 10 proc. bioetanolio (DDEA).

2.  Biologinės kilmės alternatyvūs degalai vidaus degimo varikliams (E85)

E85 – biologinės kilmės alternatyvūs degalai vidaus degimo varikliams. Šie degalai susideda iš 85 % bioetanolio ir 15 % A95 benzino. E85 – tai aplinką tausojantys degalai. Juos naudojant į atmosferą išskiriama 80 proc. mažiau anglies dvideginio – šilumą sulaikančių dujų, kurios sukuria vadinamąjį ,,šiltnamio efektą“, negu naudojant įprastinį kurą. Be to, augalai, naudojami kaip žaliava bioetanolio gamybai, sugeria anglies dvideginį, tokiu būdu mažindami šių dujų koncentraciją atmosferoje.

Kas yra BIOETANOLIS

Bioetanolis E85 – tai naujos rūšies degalai, kuriuos sudaro 85% bioetanolio ir 15% benzino. Bioetanolis – tai alkoholis, gaminamas iš augalinės žaliavos. Lietuvoje bioetanolis gaminamas Šilutėje, Pasvalyje ir Telšiuose esančiose gamyklose iš kviečių, kvietrugių ar rugių. Bioetanolio kaina – labiau stabili nei benzino, nes jos neįtakoja naftos kainos svyravimai. Tokių biodegalų vartojimas sumažina vietinių vairuotojų priklausomybę nuo naftą eksportuojančių šalių ir jų įgeidžių. Bioetanolio E85 oktaninis skaičius 105, o benzino maksimalus siekia 100.

Bandymų metu nustatyta , kad E85 suteikia automobiliui daugiau galingumo. Bioetanolio E85 naudojimas šiek tiek padidina kuro sanaudas ( iki 5-15% ), tačiau jo kaina daug mažesnė. Veikti su bioetanoliu gali tik tam pritaikyti automobiliai. Standartiniame automobilyje reikia sumontuoti papildomą įrangą. Jau parduodami ir gamykliniai, bioetanoliu varomi automobiliai (pažymėti ženklu „FlexFuel“). Tyrimo metu, lyginant bioetanolį E85 su „grynu“ benzinu, gauti tokie rezultatai: * Žymus toksinių medžiagų emisijos sumažėjimas * Iki 75% dujų, sukeliančių šiltnamio efektą, emisijos sumažėjimas * Iki 40 % anglies monoksido emisijos sumažėjimas * Iki 20% kietų dalelių emisijos sumažėjimas * Iki 10% azoto monoksido emisijos sumažėjimas * Iki 80% sulfatų emisijos sumažėjimas

ISTORIJA

Pirmojo vidaus degimo variklio istorija prasidejo 1826m., kai Samuelis Morėjus sukūre variklį, veikiantį spirito ir terpentino mišiniu. Kitas išradėjas Nikolas Augustas Otto 1876 m Vokietijoje panaudojo etanolį savo keturių taktų variklio darbui. Tuo metu spiritas buvo naudojamas spiritinėms lempoms, buvo pigus ir lengvai prieinamas. Henris Fordas pirmasis apibūdino etanolio, kaip automobilių ateities kuro, privalumus. Legendinis modelis Ford-T turėjo „lankstaus“ kuro variklį ir galėjo veikti tiek benzinu, tiek etanoliu, tiek bet kokių proporcijų etanolio ir benzino mišiniu. Tačiau dėl tuo metu lengvai išgaunamos pigios naftos etanolis prarado populiarumą. Šiuo metu dėl ekonominių ir techninių priežasčių, grynas 100% etanolio kuras nenaudojamas ( išimtis yra Brazilija, kur 24% automobilių varomi grynu etanoliu ). Dažniausiai naudojamas yra E85 – 85% etanolio ir 15% benzino mišinys. Daugelyje šalių bioetanolis gaminamas iš žemės ūkio kultūrų. Pavyzdžiui Brazilija ir Kolumbija, stambiausi pasaulyje bioetanolio gamintojai, išgauna jį iš cukrašvendrių. Tam reikalinga daug derlingos žemės ir nemažas vandens kiekis laistymui. Toks degalų gamybos būdas ne išeitis tankiai apgyvendintai ES. Tačiau neseniai atsiradusi etanolio gamybos technologija iš celiuliozės, leidžia gaminti šiuos degalus iš šiaudų, celiuliozės gamybos atliekų ir kitų celiuliozės šaltinių, nenaudojant plačių žemės plotų.